Leerkrachten professionaliseren in digitale geletterdheid

..omdat dit nodig is als we de leerkracht centraal zetten πŸ§‘β€πŸ«
Leerkrachten professionaliseren in digitale geletterdheid
Leerkrachten professionaliseren in digitale geletterdheid

..leerkrachten professionaliseren is de start om leerlingen digitaal geletterd te krijgen

Een gebrek aan kennis, motivatie of tijd bij de leerkracht, zien we vaak als oorzaak waardoor we niet genoeg met digitale geletterdheid bezig zijn. Echter, als we niet de leerkrachten professionaliseren, zal de focus op digitale geletterdheid voor leerlingen ook worden opgeschoven. Van efficiente manieren zoals teamtrainingen tot flexibele oplossingen zoals een e-learning digitale geletterdheid. Laten we samen voorkomen dat het team achterloopt in kennis of motivatie. 

Wat is het niveau van jullie leerkrachten?

Om het huidige niveau van Digitale Geletterdheid van leerkrachten in kaart te brengen is een nulmeting een belangrijke eerste stap. Door middel van een eenvoudige vragenlijst krijgen we een duidelijk beeld van het niveau en met de resultaten kunnen we een basis vormen. Meer weten? Vraag een nulmeting aan.

Hoe wij de leerkrachten professionaliseren

E-learning digitale geletterdheid voor leerkrachten

Een complete e-learning digitale geletterdheid op basis van wat leerkrachten nog graag willen leren in de praktijk. Flexibel in te delen voor iedere leerkracht. Binnen de e-learning komen diverse onderwerpen in digitale geletterdheid voorbij om efficiΓ«nt de benodigde kennis bij te spijkeren.

Teams en leerkrachten trainen in digitale geletterdheid

Van een algemene training tot diverse verdiepende trainingen in digitale geletterdheid. Wanneer we leerkrachten professionaliseren in Digitale Geletterdheid, kan er ook antwoord worden gegeven op alle vragen en de kennis zal flink worden bijgespijkerd. 

Co-teaching, samen lesgeven in digitale geletterdheid

Om digitale geletterdheid goed over te brengen op leerlingen is het belangrijk dat leerkrachten comfortabel zijn met de lesstof. Om hiermee aan de slag te gaan en hen daarin te begeleiden is een vorm van co-teaching mogelijk. Onze co-teaching aanpak bestaat uit 3 fases: voordoen, samen doen, coaching. Dit alles met als doel dat een leerkracht zelf aan de slag kan.Β 

Inzet van digicoaches in de klas ter inspiratie

Onze digicoaches zijn niet alleen getraind om sterke lessen digitale geletterdheid te geven aan leerlingen. Tegelijkertijd weten ze de leerkrachten te inspireren in hoe zij deze lessen in het vervolg zelf kunnen geven. Met de inzet van digicoaches kunnen we het team inspireren. 

Voor primair onderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs.

De leerkrachten professionaliseren kan met onze oplossingen binnen alle soorten onderwijs. We hebben trainingen digitale geletterdheid en een e-learning voor leerkrachten in het primair onderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs. Tevens kunnen onze digicoaches op ieder niveau de lessen verzorgen. Vraag gerust naar onze mogelijkheden.

Leerkrachten professionaliseren in digitale geletterdheid

Contact over de leerkrachten professionaliseren

    Meer informatie?

    Neem gerust contact op.