Nulmeting

..klaar voor de start… af!
Digitale informatievaardigheden als onderdeel van digitale geletterdheid

De basiskennis van leerkrachten én leerlingen

Om een goede basis te leggen voor de borging van digitale geletterdheid op school, moeten we weten wat de basiskennis is van leerkrachten én leerlingen. Goed onderwijs in digitale geletterdheid begint bij digitaal vaardige leerkrachten. We kijken dan niet alleen naar inhoudelijke kennis over de thema’s maar ook het omgaan met conflicten in de klas. Goede lessen in digitale geletterdheid begint ook bij de kennis van leerlingen. Met een nulmeting kunnen we een goede inschatting maken van het niveau per groep zodat we lessen kunnen geven die goed aansluiten. 

Wat levert het op?

De resultaten van een nulmeting geven inzicht in de kansen voor de implementatie van digitale geletterdheid op jouw school of onderwijsinstelling. De volgende stap is dat je een goede basis hebt waar je op kunt doorbouwen en precies weet waar de behoeftes liggen. Digiwijzer kan je verder helpen met een implementatie plan of een van onze losse oplossingen

Digitale informatievaardigheden digitale geletterdheid
Digicoaches Wesley en Niels kijken samen naar een Implementatieplan Digitale Geletterdheid

Veelgestelde vragen

Wij vinden het belangrijk dat digitale geletterdheid inderdaad structureel wordt ingezet. Een goede implementatie is daarbij noodzakelijk. Om jullie hierbij te ondersteunen kunnen we starten met een nulmeting.

Absoluut! Het is belangrijk om leerkrachten, leerlingen en hun ouders al kennis te laten maken met onderwerpen rondom Digitale Geletterdheid. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van een teamtraining, een ouderavond of met klassikale lessen van onze digicoaches.

Een nulmeting aanvragen

    Meer informatie?

    Neem gerust contact op.