Co-teaching

..wanneer er twee beter zijn dan één πŸ“‘
social media protocol voor scholen

Samen lesgeven in Digitale Geletterdheid

Om digitale geletterdheid goed over te brengen op leerlingen is het belangrijk dat leerkrachten comfortabel zijn met de lesstof. Om hiermee aan de slag te gaan en hen daarin te begeleiden is een vorm van co-teaching mogelijk. Afhankelijk van de basiskennis van de leerkracht kunnen we ons focussen op bepaalde thema’s en lessen. Daarnaast heeft de ene leerkracht meer behoefte aan begeleiding dan de ander. Hoe we hier precies mee aan de slag gaan en aanpakken bespreken we altijd eerst in een kennismaking.

Samen sta je sterker

In ons co-teaching traject is het belangrijk dat we met elkaar samenwerken. Zo kunnen onze Digicoaches je versterken op het gebied waar jullie al een sterke achtergrond in hebben. Terwijl de ene docent een klassikale instructie geeft, kan de andere docent kleine groepjes begeleiden of individuele hulp bieden. Onze co-teaching aanpak bestaat uit 3 fases: voordoen, samen doen, coaching. Dit alles met als doel dat een leerkracht zelf aan de slag kan.Β 

social media protocol
team digitale geletterdheid

Veelgestelde vragen

Het integreren van co-teaching in lessen digitale geletterdheid biedt een waardevolle kans om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Door samen te werken, kunnen we onze krachten bundelen en een rijke, ondersteunende leeromgeving creΓ«ren die leerlingen helpt om te ontwikkelen.

Om een co-teaching traject succesvol te implementeren, is het belangrijk om duidelijke afspraken te maken. Daarnaast werken wij in 3 fases: Voordoen, samen doen, coachen. Met als doel dat de leerkracht met zelfvertrouwen volledige lessen rondom digitale geletterdheid kan geven.

Informatie over co-teaching aanvragen

    Meer informatie?

    Neem gerust contact op.