Zo maakt Digiwijzer Nederland digitaal wijzer

digiwijzer

Digiwijzer biedt de belangrijkste leerlijn van het moment, om staande te blijven in de digitale maatschappij. Een leerlijn die aansluit bij de visie van de vlotte onderwijzers. Het is opgesplitst in 4 thema’s die allemaal bestaan uit verschillende lessen. Inmiddels is Digiwijzer al een paar jaar bezig en groeien we enorm snel. Het begon met af en toe een voorlichting, inmiddels zien veel opdrachtgevers ons als een serieuze verbinder en ondersteuner. We groeien en zijn door heel Nederland te vinden, maar hoe maakt Digiwijzer nou het verschil?

Werkwijze Digiwijzer

Als een leerling de complete leerlijn van Digiwijzer heeft gevolgd, kan de school een vinkje zetten achter alle kerndoelen van Digitale Geletterdheid. De lessen zijn kort, krachtig en toegankelijk. We maken gebruik van leuke video’s, interactieve vragen. Daarnaast staat gebruiksvriendelijkheid binnen ons systeem centraal. De lesstof wordt bovendien wekelijks geactualiseerd.

Veel scholen en instanties waar wij onze voorlichtingen geven, vroegen ons of we via onze werkwijze een dekkende leerlijn voor Digitale Geletterdheid konden maken. Daarna werd bekend dat de leerlijn verplicht zou gaan worden vanuit de overheid. Hierdoor gingen bij ons alle alarmbellen af. We moeten en kunnen nu het verschil gaan maken. Samen met tientallen scholen, partners, ICT-coΓΆrdinatoren, ouders en docenten zijn we gaan brainstormen. Het bleek een grote uitdaging te zijn, maar niet onmogelijk. Zo is Digiwijzer ontstaan.

Ons team

Een jong team met passie, ervaring, kennis. Al jaren maken wij met onze voorlichting een blijvende impact binnen het onderwijs en creΓ«ren we bewustwording onder leerlingen, ouders en docenten. Met Digiwijzer gaat ons team nog een stap verder. Er wordt verwacht dat leerlingen weten hoe ze zich online moeten gedragen, hoe een tekstverwerker werkt en dat ze nepnieuws kunnen herkennen. Waar er een gebrek was aan goede lesstof, zijn wij die uitdaging aangegaan. Wij maken Nederland nu echt (digi)wijzer!